نقش رنگ بندی در طراحی

مطالعات نشان داده است استفاده صحیح از رنگ‌ها و تعادل میان آن‌ها در میزان نرخ پرش و نرخ تبدیل تفاوت ایجاد می‌کند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهمیتی در طراحی یک سایت به شمار می‌آیند. باید اصول استفاده از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها در طراحی سایت رعایت گردد.  برای مثال استفاده از رنگ‌های متضاد، المان‌های سایت را مشخص‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد.

هنگام طراحی سایت در انتخاب رنگ باید  موضوع سایتی که در حال طراحی قالب آن هستید را در نظر بگیرید. برای مثال در سایت‌های علمی و تحقیقاتی محتوا و مقالات از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و باید از رنگ بندی ساده استفاده کنند. برای مثال استفاده از متن سیاه با پس زمینه سفید با رنگ‌بندی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری کرده و موجب می‌شود کاربر مدت زیادی را برای خواندن مقالات صرف کند.

در طراحی سایت‌های فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ‌های شاد و تند استفاده شود. به خصوص برای دکمه‌ها و نوشته‌های خاص تا توجه مشتری برای کلیک یا ثبت نام بیشتر جلب شود. استفاده از رنگ های تند فقط باید در بخش هایی که قصد دارید توجه کاربر جلب را جلب کنید، صورت گیرد. استفاده زیاد از رنگ های تند و کنتراست بالا باعث خستگی و نارضایتی کاربر خواهد بود.

900,000 RIAL – خرید

Related posts